Pengikut

Sabtu, 18 Jun 2011

Alhamdulilah dapat gek keje..huhu



Semalam(Jumaat) dapat call dari ofis Carrefour Batu Pahat mintak datang interview ptg tu juga.. adoi mula berdebar juga kan kena panggil terus interview, dah lah x prepare pape tok interview ni..hahhak.. Kelam kabut juga lah mula2 tu..uhuh.. Pas solat jumaat aq terus siap2 nak g interview tu, memang debor jg..uhuuhu.. Dah sampai sana juga aq try cool down, rileks je la, cam xbiasa lak jumpa2 orang ni, dlu kan kat poli dah selalu...uhuhu..Sebenarnya beberapa hari lepas, aq ada bermimpi kerja di sini, memang jelas mimpi tu, dan hatiku cam kuat mengatakan mimpi tu benar.. dan akhirnya memang benar ia berlaku..uhuhuhu.. sebab tu aq takut ckit ngn mimpi2 aku ni, sebab banyak yg btol2 terjadi.. Wallahualamm..( bc la entry aq yg lepas2 mengenai mimpi...)

Lepas tunggu beberape minit kat dalm ofis tu, dia panggil masuk bilik dia.. uhuhuhu.. memang sempaoi En tu.. Masuk2 je terus cter sal keje yg dia nk bg kat aku, bukan tanya aku soalan..uhuh.. Aku just bagi aq ya resume je, file sijil2 aq xbagi, dia xmintak lak...uhuhu  Tapi ada juga dia tanya soalan ckit2, aku jawab je r, enth btol x sb aq xda pengalamn sal retailer ni..uhuh.. Banyak juga dia terangkan sal bahagian kerja, banyak juga division kat carefour ni...uhuhu... N kerja yg dia tawarkan pada aku sebagai Count Cycle? camtulah bunyinya aq pun mula2 xpham, pe benda la keje tu, tapi past dia terangkan rupanya kerja cam aq dlu praktikal, wat stock take or stock check every month...uhuhu..  Boleh tahan lah kan nak check stok2 kat care4 ni, banyak woooo..uhuh.. tapi tulah yg aq mintak, tulah aq dapatkan,, Pape pun bersyukur dapat juga kerja n dapat pengalaman lagi dalam perihal warehouse ni..uhuh.. pas interview tu dia suruh tanya ada pape soalan, aq tanyalah Encik kerja ni memang saya dapat k? yela aq tanya nak menyakinkan lagi..uhuh sebab tadi masuk2 je sempoi je interview..uhuhuh.. Kerja ni memadai bagi aq sebab payah nak cari kerja yang serasi dengan bidang aq pelajari Logistic kat BaTu Pahat ni, kebanyakkan kerja semua kat JB..uhuh.. n sesuai la tok kerja bape bulan je sebab kalo ada rezeki nak masuk U bulan 9 ni...uhuhu.. Tapi kalo ikotkan aq dah setahun kerja baru nak sambung, sebab nak cari pengalaman kerja dalam bidang ni dlu, sebab kerja sekarang nak pengalaman bukan dploma, degree smua tu.. tapi kita sebagai anak kena jg dengar ckap bapak kita..uhuh.. 

Aku harap duet gaji ni dapat la tampung kos pembelajaran masuk k U, kalo dapat,nak msuk U, yuran je tambah ngn keperluan dalam Rm2000 lebih.. nak belajar pun guna duet banyak..uhuh..  Baek keje je teruskan..uhuh.. 3tahun kerja gaji dah besar n banyak kot, dapat MYVI yg terbaru ni satu..uhuhu.. Pape pun itu semua urusan Allah, kita yang usahakan n berdoa.. Insyallah mudahn2 dipermudahankan segala urusan kerja2 aku nanti, dan cepat belajar dri tempat kerja..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan