Pengikut

Sabtu, 13 Ogos 2011

Cinta kamu pd Allah n Manusia

Nukilan ini sebenarye sudah aq share di FB bpe minggu yg lalu, mungkin sudh ad yg membaca or tidak.. pape pun semua ini hanyalah nukilan aku sendiri dri pendapat dan pandagan aku.. selamat membaca n sharing k..

Bosan btol aku mendengar ayat2 dari org, cinta pd Allah tu lebih baek.. Peh rase bengang je.. Nape aq bengang? sebab tu ayat org yg pernah putus cinta!! Damm je..hahahhaaha... 


Bukan ape wahai kawan2 ku.. Kamu tahu bezakan antara cintakan Allah dan manusia? Mudahnye cinta pd manusia dan mudahnye cintakn pd Allah... Nape aku xsuka statemnt2 camtu, ntah la aku pun xtau nk ckp..uhuu.. tp mari kita  pikirkan apa itu  CINTA.. Cinta sesama manusia Allah  yg jadikan tok sesama insan lelaki n perempuan, Allah yang cipta tok hambanye.. Cinta yg datang dari naluri hati..Cinta antara manusia itu Indah Seindahnye kerana cinta yg dicipta oleh Allah ini adalah ciptaan yg teragung utk hambanye dan tidak dpt dilihat, hanya  boleh dirasai.. Ye memang cinta pd Allah itu lebih baek, tapi cinta kita pada manusia ngn Tuhan laen.. Cinta dengan Allah dengan turuti perintah wajib n larangan dari NYA.. Beriman dengan rukun Iman dan Islam, taat pada kedua Ibu bapa dan banyak lagi, itulah Cinta kita pada Allah..dan cinta itu memang akan kekal selamanya yg bw kita ke Syurga..


Cinta akan manusia berbeza, cinta sesama insan lelaki n wanita.. cintakan antara satu sama laen.. yg saling memerlukan dalam hidup, saling bergantung utk hidup.. Ye kalo org tidak bernikah itu boleh hidup aman damai, tapi sebenarnye hidupnye tidak lengkap.. Tidak lengkap kerna tidak mempunyai harta yg Allah berikan pada setiap manusia iaitu Cinta.. Memang mudah mencari harta, tapi tidak mudah mencari harta Cinta ini.. Cinta yang kita impikan ialah cinta yg kekal selamaye yg membawa ke syuga.. Cinta ini sememangnye ditunggukan oleh setiap manusia.. dan kita mesti ingat Allah akan bagi cinta itu pada setiap hambanye apabila sampai waktunye utk kita merasainye harta sebenar ini... Cuma kita sahaja yang mampu menjaga harta Cinta ini, baek buruknye cinta itu hasil dari  bagaimana kita menjaga n mengawalnye.. Itulah silapnye "couple" kerna tidak menjaga harta Cinta itu sebaek2nye dan berlakunye titik-titik hitam dalam harta Cinta itu.. Baek buruk cinta itu datang dari kita sendiri.. Mari kita renungkan2kan..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan